21 marraskuuta 2016

Mennääks leikkii?





Vihdoista viimein kävi niin, että minäki pääsen tassuttelemaa vähä näppäimistölle. Edellisessä postauksessa mainittii aeva liia vähäse minu kaveritarpeest, jote päätettii pikkuveikan kans tarttua tuumast toimee ja pyyellä iha ite kavereita meille.

Minä oo Luna Lunttu alias Louna nykyää, mikä millonski. Ikää mulla on seittemän kuukautta ja oon jo aikas isoki, melkee parikyt kiloa. Oon pikkuse ujo alkuunsa, mutta tykkään leikkiä hippa ja painileikkejä. Tykkään myös maistella kaveria ja kokeilla purukalustoani, siit ei sovi loukkaantua.

Leikkiseurasta en oo kovinkas nirso, en oo vielä tavannu kovin monenlaisia koiria, tylsiä kyllä. Luulen että nuoret ymmärtää mun juttuja paremmin ku jotku vanhat kalkkikset. Näin päättelisi ite. Oon vähä kömpelö leikkimää ja saatan juosta päi, joten iha oman turvallisuutes vuoks oo ees mun kokone tai isompi.

Mää mielellään mettissä ja pelloilla juoksisi vapaana kaverin kans tai harjottelisin vaikka hihnassa menoa, se on kuulemma eri asia. Tykkään myös uida, että musta saa uintiseuraa vaikka uimalaan. Kokisin itte olevani kiva kaveri melkee kelle vaan, mutta myönnettäköö että leluista ja nameista mää pistän heti riidan pystyy.

Yhteydenotot kiitos kommentilla tai sähköpostiin, minulle osotettuna! Nyt pitää päästää tuo pikkuveikka kaas kirjottaa, se on koko aja tuossa mankunu.


Samppa täällä hei! Minä oo varmasti jo kaikille aika tuttu, mutta melkee puolvuotias siis ja pikkuse päälle kymppikiloa. Mulla on vähä enempi kamuja ku Luuskalla ja oikeestaa ne mun kamut on vähä niiku mun ja en niitä aio tolle moukalle lainata.


Tutustusin silti mielellää uusii kavereihi, erityisesti tietysti kaikkiin lappalaisiin tai sen sukusiin. En ole seurasta kuitenkaan ronkeli ja osaan olla hienosti nii isojen ku pienten kanssa. Leikin aika mukautuvasti toisten koirien kanssa, joten kaverin iälläkään ei oo väliä. Oon kuulemma välillä liianki kohtelias, mutta hyvät tavatha kaunistaa komistaa.

Tykkään mettälenksuista ja seikkailuista. Uinti ei oo niin mun juttu, mutta kyllä minäki voin uimalaan tulla maskotiksi. Leikin mieluusti painileikkejä. Isojen haukkujen kans meen makuupainia, ku niillä on niin pitkät jalat. Juoksuleikkejä leikin joskus, mut yleensä mun jalat on ollu liika lyhkäset sellasee, ja oon aika huono häviäjä.

Lelut ja namit jaan ihan mielellään, enkä oo muutenkaan ongelmallinen tapaus. Mulle luvattii välittää kans viestiä, joten yhteyden saa ku pistää sähköpostia tai kommenttia ja mainittemalla, jos haluaa minua tavata. Luuskan kanssa ollaa aikas eri maata, joten pidetää vaa vissi ero siinä, kuka on kenenki kamu, eiks je.

P.S. Pääasiassa meitä voi tavata Pirkanmaalla, mutta äkkiäkös sitä liikuskelee kauemmaksiksin.

9 kommenttia:

  1. "Ootteks te päässy maistaan ominneuvoin mustaamakkaraa? Mää pääsin tänään.Ny mua juaksutetaan pihalla vähävväliä. Kiva juttu kun teillä on kaveri kotona. Mää oon ainokainen." Terv. Jymy-Jami

    VastaaPoista
  2. Veikkaisin, että Koda vois olla Lounalle hyvää leikkiseuraa! Se on tollanen 28-kilonen leikkisä tapaus, urosten kanssa tällä hetkellä oon varovainen, kun vähän testosteronitasot tuppaa teinillä olee korkeet mut nartut menee kyllä, varsinkin jos on kaveri joka juoksee ja painii. Eikä Louna varmaan vielä nartulta hirveesti tuoksu! Kodakin ui, että jos näillä synkkaa niin voitais miettiä uimalaakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo! Lounalla ei oo vielä juoksujakaa ollu, nehän nyt voi tulla koska vaan tai myöhemmin vasta, mutta luulis olevan aika neutraali. Viedään ihmeessä joku päivä noita juoksemaa ja vaikka uimalaankin (ihan ku ulkona ei märkää olis). Pistellää vaikka facessa viestiä :)

      Poista
  3. Meidän pitäis kyllä tulla sielä käymään tässä pian, että näkis karvakuonojen omistajaakin taas, viime kerrasta on niin aikaa :)
    Veetistä vois olla juoksukaveria kummalle vaan, se kun juoksee nykyään koppa päässä, kun kaikki koirakaverit ei arvosta sen nyppimistä. Ei se oo koskaan ollut agressiivinen muille koirille, mutta sen leikkimis tyyli on välillä vaan niin raju, kun se tykkää samalla vähän paimentaa muita :D Mutta jos kaveri tykkää juosta joko pakoon tai juosta perässä, niin veetistä saa kaverin :D

    VastaaPoista
  4. Herttaiselle kelpais uintiseura koirauimalaan. Rakastaa kaikkia, etenkin pentuja. Mieluiten juoksee kilpaa leikkiessä. Me käydään aika usein Tampereella, pääasiassa viikonloppuisin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pistelläänpä viestiä, uimalaseura olis tosi jees :)

      Poista
  5. Rico ois voinu olla hyvä leikkikaveri Savulle. Rico on 8kk ikäinen volpinopoika, joka tulee kaikkien kans toimeen.

    Ainoa huono puoli on se että meillä Pirkanmaalle lähemmäs viis sataa kilsaa eli aivan liian pitkä matka... mun ei oo helppo kulkea nii pitkiä matkoja varsinki ku koulut yms.

    VastaaPoista

Kysy rohkeasti ja keskustele asiallisesti :)